ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

GMINA MIŁKI
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ochrona środowiska

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-03-12 12:16:42 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Załatwianie interesantów


Załatwianie interesantów w Urzędzie Gminy Miłki odbywa się w oparciu o:

1.      zasady procedury administracyjnej, to jest ustawę z dnia 14 czerwca 1960 roku (tj Dz.U. z 2000 r, nr  98,poz. 1071 ze zm.)Kodeks postępowania  administracyjnego,

2.      przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (Dz.U. 2001, nr 112,poz.1198),

3.      przepisy ustawy z dnia 9 września 2000 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. nr 86, poz. 960 ze zm.).

Niezwłocznie załatwiane są sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o przedstawione przez interesanta dokumenty lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane z urzędu organowi.

Sprawy wymagające przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego powinny być załatwione nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowane - w ciągu 2 miesięcy.

Niezałatwienie sprawy w podanych wyżej terminach wymaga powiadomienia interesanta o przyczynie zwłoki i przybliżonym terminie końcowego załatwienia sprawy.

Sprawy w Urzędzie Gminy wszczyna się na wniosek interesanta lub z urzędu; kończą się wydaniem decyzji  lub odmową wszczęcia postępowania w przypadkach ściśle określonych ustawą wymienioną w pkt 1.

Wydawanie zaświadczeń

Zaświadczenie wydaje się na żądanie interesanta, o ile :

1.       urzędowego potwierdzenia określonych faktów lub stanu prawnego wymaga przepis prawa,

2.      osoba ubiega się o zaświadczenie ze względu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego, wynikających z prowadzonej przez urząd ewidencji, rejestrów bądź z innych danych znajdujących się w jego posiadaniu.

Zaświadczenie wydaje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni.

Opłaty

Interesanta obciążają koszty, które :

1. wynikają z jego winy lub zostały poniesione w jego interesie lub na jego żądanie, a nie wynikają z ustawowego obowiązku organów prowadzących postępowanie (np. koszty podróży, inne należności świadków, biegłych, koszty oględzin, doręczeń pism urzędowych),

2. są załatwiane w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej (opłata skarbowa) i dotyczą zapłaty za:

  • podania (odwołania, zażalenia),
  • czynności urzędowe wykonywane na wniosek interesanta,
  • zaświadczenia wydawane na wniosek interesanta,
  • decyzje (zezwolenia, pozwolenia, koncesje).

Jeżeli interesant nie wpłaci należności tytułem opłat i kosztów postępowania, które zgodnie z przepisami powinny być uiszczone z góry, organ administracji publicznej prowadzący postępowanie wyznaczy mu termin do wniesienia tych należności w terminie nie krótszym niż 7 dni, a nie dłuższym niż 14 dni.

 Dostęp do informacji publicznej

Każda informacja o sprawach publicznych stanowi informację publiczną i podlega udostępnieniu za wyjątkiem informacji podlegających ochronie informacji niejawnych i innych tajemnic ustawowo chronionych (np. tajemnica handlowa, ochrona dóbr osobowych).

Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny, o ile podmiot obowiązany do jej udostępnienia nie poniesie dodatkowych kosztów związanych ze wskazanym sposobem udostępnienia informacji lub przekształceniem informacji we wskazaną formę (np. kserokopie dokumentów).

 Uwaga!

Dokładne informacje o sposobach załatwiania spraw, związanych z tym opłatach, wymaganych dokumentach znajdą Państwo w menu podmiotowym biuletynu, na stronach właściwych stanowisk pracy.

« powrót do poprzedniej strony