Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Urząd stanu cywilnego, ochrona informacji niejawnych, ochrona zabytków „USC”
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2015-01-13 09:29:58 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich
Zastępca Kierownika USC: inspektor Renata Kuncer
Telefon: 87 421 10 60
Fax. : 87 421 10 07
Pokój: 1
E-mail:
;
Zadania:
- rejestracji stanu cywilnego w tym rejestracji elektronicznej,
- prowadzenie ksiąg stanu cywilnego,
- przyjmowanie zgłoszeń i oświadczeń woli mających wpływ na stan cywilny osób oraz przyjmowanie oświadczeń woli w zakresie określonym w Kodeksie rodzinnym i opiekuńczym:
- wstąpieniu w związek małżeński,
- wyborze imienia dla dziecka,
- powrocie do poprzedniego nazwiska po rozwiązaniu związku małżeńskiego,
- uznaniu dziecka,
- nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
- wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
- wydawanie decyzji i postanowień w sprawach z zakresu rejestracji stanu cywilnego,
- wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń,
- potwierdzanie i uwierzytelnianie odpisów aktów stanu cywilnego,
- wydawanie zaświadczeń oraz rejestracja małżeństw konkordatowych,
- współpraca z innymi organami administracji państwowej oraz sądami w zakresie działania referatu,
- występowanie o odznaczenia państwowe i organizacja uroczystości związanych z zawarciem związku małżeńskiego oraz długoletnim pożyciem małżeńskim,
- sporządzanie testamentów,
- przygotowywanie i kompletowanie zasobu dokumentów do wydania dokumentów stwierdzających tożsamość,
- wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
- prowadzenie archiwum USC i dowodów osobistych,
- prowadzenie sprawozdawczości,
- obsługa programów komputerowych z zakresu USC i dowodów osobistych oraz dbałość o sprawność powierzonego sprzętu,
- analiza potrzeb urzędu i dokonywanie zamówień związanych z zaopatrzeniem w materiały biurowe, kancelaryjne, druki, prasę, niezbędny sprzęt i wyposażenie oraz środki czystości,
- prowadzenie ewidencji wydanych materiałów biurowych i środków czystości,
- w zakresie spraw obywatelskich:
- prowadzenie ewidencji ludności,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania,
- nadzorowanie przestrzegania obowiązków określonych w przepisach o ewidencji ludności,
- współdziałanie z organami policji na rzecz umacniania dyscypliny meldunkowej,
- wykonywanie prac związanych z tworzeniem centralnego banku danych powszechnego elektronicznego systemu ewidencji ludności "PESEL",
- bieżąca aktualizacja rejestru wyborców,
- sporządzanie spisów wyborców dla przeprowadzenia wyborów prezydenta, do sejmu RP, senatu oraz rad gmin, rad powiatów i sejmików wojewódzkich oraz wójta gminy, a także referendum,
- aktualizacja wykazu osób podlegających obowiązkowi wojskowemu, wykazów dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu, wykazów seniorów, informacji o zgonach do Urzędu Skarbowego,
- realizacja zadań wynikających z przepisów prawa o zgromadzeniach, zbiórkach publicznych, cudzoziemcach,
- udzielanie informacji o danych osobowych,
- przyjmowanie pism sądowych lub prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w miejscu zamieszkania,
- wywieszanie w swoim lokalu ogłoszenia o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane,
19. w zakresie ochrony informacji niejawnych:
- pełnienie funkcji pełnomocnika do spraw ochrony informacji niejawnych,
- organizowanie ochrony informacji niejawnych,
- klasyfikowanie informacji niejawnych,
- udostępnianie informacji niejawnych,
- przeprowadzenie postępowania sprawdzającego,
- szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych,
- ewidencjonowanie, przechowywanie, przetwarzanie i udostępnianie danych uzyskiwanych w związku z prowadzonymi postępowaniami o ustalenie rękojmi zachowania tajemnicy w zakresie określonym w ankiecie bezpieczeństwa osobowego oraz w kwestionariuszu bezpieczeństwa przemysłowego,
- organizowanie kontroli przestrzegania zasad ochrony informacji niejawnych, ochrony informacji niejawnych w systemach i sieciach teleinformatycznych,
- stosowanie środków fizycznej ochrony informacji niejawnych.
20. w zakresie spraw wojskowych:
- wykonywanie czynności związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie z organami wojskowymi, administracją rządową i samorządową w tym zakresie,
- udział w przygotowywaniu kwalifikacji wojskowej i jej przeprowadzanie,
- przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych i prowadzenia rejestru,
- realizacja ustawy o kwalifikacji wojskowej i powszechnym obowiązku obrony,
21. realizacja innych zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
- przygotowania ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny i zagrożeń w czasie pokoju,
- przygotowania i koordynacji akcji ratunkowych w przypadkach zagrożeń środowiska oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych,
- organizowanie i planowanie działań w dziedzinie obrony cywilnej na terenie gminy,
- planowanie na bieżąco świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony,
- planowanie, organizowanie i stały nadzór nad systemem ostrzegania alarmowania,
- organizowanie i nadzór nad łącznością na wypadek wojny oraz innych zagrożeń w czasie pokoju,
- prowadzenie spraw związanych z planowaniem operacyjnym funkcjonowania gminy w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa wewnętrznego i w czasie wojny,
- sprawowanie nadzoru na wykonywaniem zadań mobilizacyjnych na rzecz sił zbrojnych ze szczególnym uwzględnieniem: świadczeń osobistych i rzeczowych, opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i rzeczowych,
- planowanie i organizacja wykonywania zadań obronnych,
- opracowanie planu wydawania i dystrybucji preparatów ze stabilnym jodem,
- przygotowanie systemu stałego dyżuru wraz z obowiązującą dokumentacją,
- organizacja stałego dyżuru Wójta Gminy,
- opracowywanie regulaminu urzędu na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,
- opracowanie i uaktualnianie dokumentacji na stanowisko kierowania i zapasowe miejsce pracy,
- przygotowanie głównego stanowiska kierowania Wójta Gminy w stałej siedzibie i w zapasowym miejscu pracy,
- opracowywanie planów szkolenia obronnego oraz organizowanie szkoleń obronnych,
- współdziałanie z organami administracji rządowej i innymi instytucjami w zakresie obronności,
- współpraca z organami wojskowymi w zakresie zadań Host Nation Suport (HNS),
- planowanie i wydatkowanie środków finansowych na realizację zadań obronnych,
- prowadzenie nadzoru nad realizacją zadań obronnych w podległych jednostkach organizacyjnych,
- nadzorowanie wykonywania przedsięwzięć umożliwiających mobilizacyjne rozwinięcie sił zbrojnych ze szczególnym uwzględnieniem: przygotowania i przeprowadzenia akcji kurierskiej,
- reklamowanie z urzędu i na wniosek od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
- reklamowanie pracowników Urzędu od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie pokoju.
22. w zakresie obrony cywilnej:
- opracowywanie i stałe aktualizowanie planu obrony cywilnej oraz nadzorowanie nad opracowaniem planów w podległych i nadzorowanych jednostkach przez Wójta,
- planowanie doraźnych pomieszczeń i zaopatrzenia dla poszkodowanej ludności,
- tworzenie i przygotowywanie do działania jednostek organizacyjnych obrony cywilnej (formacji obrony cywilnej),
- sprawowanie nadzoru nad realizacją zadań obrony cywilnej przez referaty Urzędu, podległe i nadzorowane jednostki organizacyjne i inne instytucje znajdujące się na terenie gminy,
- opracowywanie planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych oraz współdziałanie z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków,
- utrzymywanie magazynu OC,
- prowadzenie gospodarki sprzętem obrony cywilnej oraz sporządzanie odpowiedniej dokumentacji w tym zakresie,
- prawidłowe utrzymywanie i konserwacja sprzętu obrony cywilnej,
- sporządzanie informacji i sprawozdań z realizacji zadań obrony cywilnej,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi w zakresie ochrony ludności,
- opracowywanie rocznych planów działania obrony cywilnej oraz uzgadniane planów działania podległych i nadzorowanych jednostek organizacyjnych,
- organizowanie szkoleń kadry kierowniczej Urzędu, jednostek organizacyjnych i formacji obrony cywilnej,
- nadzór nad szkoleniami ludności z zakresu powszechnej samoobrony,
- popularyzacja obrony cywilnej i współpraca ze środkami masowego przekazu;
23. w zakresie zarządzania kryzysowego:
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym
- opracowywanie i stałe aktualizowanie planów reagowania kryzysowego oraz nadzór nad opracowaniem planów w podległych i nadzorowanych jednostkach przez Wójta,
- sporządzanie analiz, sprawozdań i informacji dotyczących powstałych zagrożeń, zdarzeń kryzysowych i klęsk żywiołowych,
- utrzymywanie systemu łączności przewodowej i radiowej,
- organizowanie i prowadzenie okresowych treningów systemu łączności,
- prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem SWO i SWA na terenie gminy,
- współpraca i wymiana informacji o zagrożeniach między urzędem a Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego, Wojewódzkim Centrum Zarządzania Kryzysowego i służbami dyżurnymi innych jednostek organizacyjnych,
- analizowanie danych o potencjalnych zagrożeniach gminy oraz analizowanie możliwości doraźnego zakwaterowania ludności na wypadek wystąpienia klęsk żywiołowych oraz określanie potrzeb w tym zakresie.