Ekran szczegółów informacji
Szczegóły informacji
TEZA Kancelaria Radców Prawnych
Informacja ogłoszona dnia 2025-01-23 09:51:28 przez Rafał Sztemberg
ZADANIA
- udzielanie bieżących konsultacji, porad prawnych oraz interpretowanie obowiązujących przepisów prawnych w zakresie bieżącej działalności urzędu, w szczególności w zakresie prawa administracyjnego, cywilnego, prawa zamówień publicznych, prawa pracy, finansów publicznych, procedury administracyjnej,
- sporządzanie opinii prawnych,
- opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów uchwał, umów, aneksów, pism i projektów innych dokumentów oraz ich sporządzanie na zlecenie osób uprawnionych,
- doradztwo merytoryczne w opracowywaniu zarządzeń wewnętrznych, regulaminów, instrukcji itp. w szczególności w związku ze zmieniającymi się przepisami prawa mającymi wpływ na funkcjonowanie gminy,
- uczestnictwo lub reprezentacja gminy w negocjacjach prowadzonych z podmiotami/osobami trzecimi,
- sporządzanie pism kierowanych do sądów i organów administracji,
- reprezentowanie gminy w sprawach sądowych, przed organami administracji publicznej i organami innych instytucji publicznych i prywatnych,
- kierowanie spraw na drogę postępowania sądowego i egzekucyjnego w uzgodnieniu i pod nadzorem gminy,
- doradztwo prawne w zakresie wykonywania przez gminę jego praw i obowiązków lub praw i obowiązków związanych z członkostwem lub udziałem w osobach prawnych lub innych jednostkach organizacyjnych działających na podstawie obowiązujących przepisów prawa,
- podejmowanie wszelkich wymaganych prawem czynności, niezbędnych do skutecznej ochrony interesów gminy,
- doradztwo prawne w zakresie prowadzonych przez gminę inwestycji i remontów w szczególności w zakresie prawa budowlanego,
- obsługa prawna z zakresu prawa zamówień publicznych, w tym doradztwo i ekspertyzy w ramach prac komisji przetargowych,
- obsługa prawna projektów finansowanych/współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej oraz innych funduszy i dotacji,
- realizacja innych czynności wykonywanych na zlecenie gminy, dotyczących działalności jednostek organizacyjnych gminy, mieszkańców gminy,
- obsługi prawnej rady gminy i jej komisji, sesji Rady Gminy,
- reprezentowanie gminy i jej organów przed organami orzekającymi.
- udzielanie informacji o zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności jednostki, uchybieniach w jej działalności w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień,
- uczestniczenie w rokowaniach, których celem jest nawiązanie zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Miłki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2022-04-25 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: RSz |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2022-04-25 13:49:27 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Rafał Sztemberg |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2025-01-23 09:51:28 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Rafał Sztemberg |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2025-01-23 09:51:28 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 32 raz(y) |