ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

GMINA MIŁKI
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zarządzenia Wójta

Pobierz dane XMLAkt prawny: Nr 56/2009Drukuj informacjęAkt prawny: Nr 56/2009

Szczegóły informacji

Nr 56/2009

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: -

Kadencja: I kadencja

Data wejścia w życie: 2009-11-13

Data podjęcia/podpisania: 2009-11-13

Tytuł aktu:

w sprawie projektu budżetu gminy na 2010 rok.

Na podstawie:

Na podstawie art. 52 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj.: Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 179, 180 i 181 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.) Wójt Gminy Miłki zarządza co następuje:

 

Treść:

§ 1

Przyjmuje się projekt budżetu na rok 2010 w formie Projektu uchwały budżetowej Rady Gminy wraz z załącznikami od Nr 1 do Nr 13a i stanowi on załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Przyjmuje się informację o stanie mienia komunalnego zgodnie z załącznikiem Nr 2.

§ 2

Objaśnienia do projektu budżetu gminy na 2009 rok stanowią załącznik Nr 3 do niniejszego zarządzenia.

§ 3

Niniejsze zarządzenie przedkłada się Radzie Gminy i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Olsztynie w terminie i na zasadach określonych obowiązującymi przepisami.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu przez podanie do publicznej wiadomości.

 

 W Ó J T  G M I N Y  M I Ł K I

      Stanisław Wąsiakowski

 PROJEKT

Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Wójta Nr 56/2009 z 13 listopada 2009r.

Uchwała Nr ...............

Rady Gminy Miłki

z dnia ...............

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Miłki na 2010 r.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. “d” oraz lit. “i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211 , art. 212 , art. 214 , art. 215 , art. 222 , art. 235 , art. 236,
art. 237 , art. 239 , art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1241).

Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1

Dochody budżetu gminy w wysokości 11 314 506 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego: dochody bieżące w wysokości 9 435 506 zł,
dochody majątkowe w wysokości 1 879 000 zł.

§ 2

  1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 12 517 993 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2. z tego: wydatki bieżące w wysokości 11 056 745 zł, wydatki majątkowe w wysokości 1 461 248 zł.
  2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2010-2012, zgodnie z załącznikiem nr 3.
  3. Wydatki inwestycyjne w 2010 roku w wysokości 922 840 zł., zgodnie z załącznikiem 3 i 3a.
  4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 834 400 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
  5. Dochody i wydatki związane z realizacją:

- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, stanowią załącznik nr 5 ;

- dochody budżetowe związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa stanowią załącznik nr 6 ;

- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, stanowią załącznik nr 7.

§ 3

  1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 1 203 487zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:

1) kredytów w kwocie – 1 203 487 zł

§ 4

  1. Przychody budżetu w wysokości 1 869 595 zł, rozchody w wysokości 666 108 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8.

§ 5

Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych kredytów, zaciąganych na:

  1. finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 600 000 zł ;
  2. finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 1 203 487 zł ;
  3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w kwocie - 666 108 zł ;
  4. wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.

§ 6

  1. Ustala się dochody w kwocie 83 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 79 700 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
  2. Ustala się wydatki w kwocie 3 300 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 7

Wydatki budżetu na 2010 obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę – 179 313 zł, w tym ze środków funduszu sołeckiego - na łączną kwotę 179 313 zł – zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 8

1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych na :

1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego;

2) finansowanie planowanego deficytu budżetu jednostki samorządu terytorialnego;

3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów;

4) wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.

2. Ponadto upoważnia się Wójta do :

1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do :

- dokonywania zmian w planie wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń nie powodujących zwiększenia planu wynagrodzeń i pochodnych ustalonych przez Radę Gminy z wyłączeniem przeniesień między działami.

- przenoszenia wydatków z rezerw budżetowych, zgodnie z planowanym przeznaczeniem wydatków

2) przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień w planowanych wydatkach oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych. kierownikom jednostek budżetowych

3) zaciągania zobowiązań:

    1. na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
    2. z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2011) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2011 roku.
  1. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach.

§ 9

Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 10.

 

§ 11

  1. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody -205 500 zł; wydatki – 205 500 zł, zgodnie z załącznikiem nr 11.

§ 12

  1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
  1. przychody - 3 275 zł,
  2. wydatki - 23 975 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 12.

§ 13

1.    Rezerwa ogólna wynosi 90 000 zł .

2.    Rezerwa celowa wynosi:

- 40 000 zł na wydatki, których szczegółowy podział na pozycje klasyfikacji budżetowej nie może być dokonany w okresie opracowywania budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z tego

    • 20 000 zł z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe
    • 20 000 zł z przeznaczeniem na wydatki oświatowe

§ 14

Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2010 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 13 i nr 13a.

 

§ 15

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy Miłki.

§ 18

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.

 

 

 

Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 56 /2009

Wójta Gminy Miłki z dnia 13 listopada 2009

( Załącznik Nr 14 do Projektu uchwały Rady Gminy)

Informacja o stanie mienia komunalnego według stanu na dzień 30.09.2009 rok

Informacje ogólne

Gmina Miłki posiada mienie komunalne nabyte przede wszystkim z mienia państwowego

w trybie ustawy z dnia 10 maja 1990 r. Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych / Dz. U. nr 32, poz. 191 z poźn. zm./

Nabycie mienia komunalnego nastąpiło z mocy prawa, z mocy decyzji administracyjnych na wniosek gminy, oraz w obrocie cywilno-prawym w wyniku darowizny, kupna lub zamiany. Nieruchomości wchodzące w skład gminnego zasobu posiadają urządzone księgi wieczyste.

Mienie komunalne służy gminie do zaspokajania potrzeb mieszkańców i realizacji zadań statutowych.

Sporządzenie informacji w/w wynika z ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych / Dz. U. nr 249, poz. 2104 z późn. zm. /.

Stan mienia komunalnego Gminy Miłki

Stan gruntów komunalnych na dzień 30 września 2008 r . pogrupowanych według klasyfikacji geodezyjnej wynosi 339 ha .

Grunty:

  • Użytki rolne 54 ha
  • Drogi 227 ha
  • Użytki kopalne 6 ha
  • Lasy i zadrzewienia 8 ha
  • Nieużytki 4 ha
  • Pod wodami stojącymi 5 ha
  • Tereny mieszkaniowe 6 ha
  • Inne tereny zabudowane 8 ha
  • Tereny rekreacyjne 20 ha
  • Tereny zurbanizowane 1 ha

Sposób rozdysponowania gruntów:

  • Użytkowanie wieczyste 6 ha
  • Zarząd 2 ha
  • Dzierżawa 21 ha
  • W bezpośrednim zarządzie gminy 310 ha

 

 

Wartościowe zestawienie gruntów komunalnych pogrupowane w zależności od sposobu użytkowania, przeznaczenia w planach zagospodarowania , rodzaju użytku

L.p.

Rodzaj użytku , forma

użytkowania, przeznaczenie w mpzp

Powierzchnia

gruntów w ha

Wartość gruntu w zł

1

Drogi

227

1.135.000

2

Grunty w zarządzie

2

100.000

3

Grunty w użytkowaniu wieczystym

6

1.436.500

4

Grunty pod wodami

5

200.000

5

Użytki kopalne

5

180.000

6

Lasy, zadrzewienia

4

320.000

7

Tereny rekreacyjne

18

1.300.000

8

Tereny budowlane

1

1.500.000

9

Grunty pod budynkami

14

600.000

10

Grunty oddane do użytkowania rolniczego

19

420.000

11

Grunty ujęte w mpzp do zagospodarowania

3

900.000

12

Grunty pozostałe: nieużytki,

niewykorzystane rolniczo,

zadrzewione itp.

41

324.900

13

Cmentarze

7

70.000

X

Ogółem

339

8 486 400

 

W zasobie gruntów stanowiących własność Gminy Miłki przeważającą ilość stanowią

drogi. Z pozostałych gruntów 2 ha oddano w zarząd dla jednostek oświatowych w Miłkach, Staświnach i w Rydzewie.

W użytkowaniu wieczystym znajduje się 6 ha gruntów. Są to grunty przede wszystkim pod budynkami . Wśród użytkowników wieczystych występują osoby prawne / Przedsiębiorstwo Usług Komunalno Rolnych w Miłkach, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Giżycku, Gminna Spółdzielnia “SCH” w Miłkach, Spółdzielnia Mieszkaniowa “Niegocin” / i osoby fizyczne .

Na dzień 30 września br. zawartych jest 38 umów dzierżawy, w tym na użytkowanie rolnicze gruntów komunalnych o łącznej pow. 20 ha i 16 umów dzierżawy gruntów oddanych na cele rekreacyjne o łącznej pow. 1 ha .

W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego ujęte jest 5 ha gruntów stanowiących własność Gminy przeznaczonych na cele mieszkalno – pensjonatowe i turystyczne ( w Wyszowatych 3,40 ha, w Jagodnym Wielkim 1,03 ha i w Rydzewie 0,68 ha)

Grunty te wymagają przygotowania geodezyjnego.

Budynki i budowle w poszczególnych miejscowościach:

C z y p r k i w a r t o ś ć

    • budynek świetlicy 6.500,- zł
    • zbiornik p – poż. 800,- zł
    • budynek mieszkalny nr 29 2.430,-zł
    • budynek gospodarczy 2.390,- zł
    • budynek mieszkalny nr 20 31.324, -zł
    • budynek gospodarczy 3.805,- zł

D a n o w o

    • budynek nr bud. 12/ świetlica+ lokal/ - 5.000,-zł
    • zbiornik p- poż. - 800,-zł

J a g o d n e M a ł e

    • budynek świetlicy - 25.000,-zł

J a g o d n e W i e l k i e

    • budynek świetlicy - 33 490,-zł

K l e s z c z e w o

    • budynek mieszkalny- nr 11 - 12.000,-zł
    • świetlica /lokal/ - 2.500,-zł

K o n o p k i M a ł e

    • budynek nr 13 / sklep + zlewnia + świetlica - 18.000,- zł

K o n o p k i W i e l k i e

    • budynek mieszkalny nr 22 - 18.000,- zł
    • budynek gospodarczy - 9.000,- zł
    • budynek po byłej szkole - 55.000,- zł
    • budynek gospodarczy - 9.000,- zł
    • budynek mieszkalny nr 24 - 15.000,- zł

L i p o w y D w ó r

    • budynek hydroforni - 10.000,-zł
    • budynek mieszkalny nr 5 - 22.240,-zł

M a r c i n o w a W o l a

    • budynek po byłej szkole nr 20 - 120.000,-zł
    • budynek gospodarczy - 20.000,- zł

M i ł k i

    • kompleks obiektów szkoły podstawowej - 311.300,- zł
    • sala gimnastyczna - 204.400,- zł
    • OK - 31.700,- zł
    • przedszkole - 20.300,- zł
    • garaż w byłej lecznicy / nr bud. 15a/ - 13.000,- zł
    • ośrodek zdrowia - 105.000,- zł
    • budynek Urzędu Gmin - 65.300,- zł
    • budynek gospodarczy - 8.000,- zł
    • budynek mieszkalny socjalny nr 1 /Przykop/ - 15.000,- zł
    • budynek mieszkalny socjalny nr 2/Przykop/ - 15.000,- zł
    • budynek mieszkalny socjalny nr 3 / Przykop/ - 10.000,- zł
    • remiza strażacka - 14.700,- zł
    • oczyszczalnia ścieków - 1.012.500,- zł
    • parking /MOP/ - 288.000,-zł
    • chodnik w Miłkach - 255.300,- zł
    • budynek mieszkalno-użytkowy - 28.387,-zł
    • budynek gospodarczy (garaż) - 7.150,-zł

P a p r o t k i

    • świetlica / nr bud. 22/ - 6.500,- zł
    • budynek mieszkalny nr 35 - 8.448,- zł
    • budynek gospodarczy - 6.055,- zł

R y d z e w o

    • kompleks obiektów szkoły podstawowej - 1.088.600,-zł
    • budynek nr 24 a ośrodek zdrowia + świetlica - 90.000,-zł
    • remiza strażacka - 9.189,- zł
    • przystań wodna - 12.000,- zł
    • chodnik - 253.600,- zł

S t a ś w i n y

    • kompleks budynków szkolnych - 102.000,-zł
    • świetlica /lokal/ - 15.000,-zł

R u d a

    • budynek mieszkalny / nr lokalu 14b / - 22.000,- zł
    • lokal użytkowy / świetlica/ - 43.352,- zł

W y s z o w a t e

    • Świetlica / nr bud. 15/ - 8.000,- zł
    •  

P o z o s t a ł e

    • Rydzewo – Folwark Kleszczewo - 71.000,- zł
    • Sieć wodociągowa wraz z przyłączem

Paprotki- Wierciejki- Rydzewo - 411.000,- zł

    • Kanalizacja sanitarna w Miłkach - 1.375.300,- zł
    • Kanalizacja sanitarna Ruda- Staświny - 303.500,- zł
    • Kanalizacja sanitarna Jagodne Małe – Ruda - 3.304.358,- zł
    • udziały w spółce - 2.340.094,- zł

Z a s o b y m i e s z k a n i o w e :

Gmina Miłki dysponuje 11 budynkami mieszkalnymi, 5 budynkami mieszkalno – użytkowymi i 8 budynkami gospodarczymi . Ogółem wyodrębnionych jest 31 lokali mieszkalnych, w tym znajduje się 4 lokale socjalne. Wszystkie lokale są zasiedlone.

Powierzchnia wynajmowanych budynków i lokali mieszkalnych wynosi 1610 m2. Gmina posiada obiekty użyteczności publicznej takie jak: Ośrodek Kultury, 11 świetlic wiejskich, 3 obiekty szkół podstawowych, 1 obiekt gimnazjum, 1 budynek przedszkola,

2 sale gimnastyczne i 1 budynek ośrodka zdrowia.

Na cele Ochotniczych Straży Pożarnych oddanych jest 3 budynki .

W najem na cele użytkowe przekazano 2 budynki o pow. 396 m 2.

Udziały w spółkach, akcje

Gmina Miłki jest jedynym wspólnikiem Przedsiębiorstwa Usług Komunalno Rolnych Spółki z ograniczona odpowiedzialnością z siedzibą w Miłkach .

Na rzecz spółki przekazano jako aporty grunty o pow. łącznej 4,9297 ha / dwa składowiska odpadów - Rydzewo i Miechy- trzy hydrofornie wraz z urządzeniami – Miłki, Konopki Nowe i Jagodne Małe - sieci wodociągowe wraz z przyłączami/.

Gmina posiada również udziały w wysokości 89 100 zł w Spółce z o . o Wodociągi i Kanalizacja – Aglomeracja Giżycko.

Ogólne zestawienie wartości mienia komunalnego

Nabycie nieruchomości na mienie komunalne w okresie

od 1 października 2008 r. do 30 września 2009 r.

Lp.

Określenie nieruchomości

Nr geodezyjny działki

Pow.

ha

Położenie

Wartość

Forma nabycia

1

 

 

 

2

 

3

 

 

 

4

5.

Działka zabudowana budynkiem

mieszkalno – użytkowym

i gospodarczym

Działka na cele rekreacyjne

Działka na poszerzenie drogi

Działka rolna

Działka / droga/

82

 

 

 

152/2

 

304/26

365

64/13

 

0,4405

 

 

 

0,1137

 

0,0008

 

0,0789

0,0662

Miłki

 

 

Marcinowa

Wola

 

Miłki

 

Rydzewo

Staświny

50.627,-

 

 

 

 

 

27.890,-

 

112,-

 

1.600,-

330,-

nieodpłatnie

 

 

zamiana gruntów

zamiana gruntów

 

nieodpłatnie

wymiana

gruntów

 

Razem

X

0,7001

X

80.559,-

X

Gmina Miłki przyjęła na mienie komunalne łącznie 0,7001 ha gruntów.

Przyjęta nieruchomość w Miłkach jest zabudowana budynkiem mieszkalno -usługowym i budynkiem gospodarczym. Część użytkową budynku po przyprowadzeniu remontu zamierza się przeznaczyć na bibliotekę .

W wyniku zamiany gruntów komunalnych z osobami fizycznymi przyjęto działki w Marcinowej Woli i w Miłkach z zamiarem ich wykorzystania na cele publiczne.

W Staświnach została przeprowadzona wymiana gruntów przez Starostwo Powiatowe w Giżycku , która miała na celu poprawienie warunków rolniczego gospodarowania.

Działka w Rydzewie przeszła na mienie gminne z mocy prawa jako grunt rolny.

Zbycie mienia komunalnego w okresie od 1.01.2009 r. do 30.09.2009r.

Lp

Opis mienia

Położenie

Nr działki

Pow. w ha

Wartość w zł

Forma zbycia

1

Działka budowlana

Rydzewo

187/5

0,17 77

90.900,-

Przetarg

2

Działka na poprawienie

warunków zagospodarowania, zabudowana budynkiem gospodarczym

Paprotki

117/2

0,0364

7.100,-

Bezprzetargowo

3

Działka na poprawienie

warunków zagospodarowania

Rydzewo

358/1

0,0244

2.330,-

Bezprzetargowo

5

Lokal mieszkalny wraz z udziałem w gruncie

Miłki

82/2

0,0789

5757/10000

39.410,-

Bezprzetargowo

 

X

Ogółem :

X

X

0,2839

139.740,-

X

W opisanym okresie sprzedano 3 działki o pow. 0,2385 ha na kwotę 100.330,- zł

oraz zabudowaną nieruchomość lokalową z prawem udziału w gruncie 5757/10000 części za cenę 39.410,- zł.

Zaplanowana na br. sprzedaż obejmuje jeszcze 4 działki budowlane położone w Rydzewie - przeznaczone pod budownictwo mieszkaniowe. Dotychczas ogłaszane przetargi na ich sprzedaż zakończyły się wynikiem negatywnym.

Wykazano do sprzedaży działkę w Paprotkach o pow. 0,2336 ha, na której można realizować budownictwo mieszkalne jednorodzinne .

Ogłoszono przetarg na sprzedaż gruntów położonych w Konopkach Wielkich o pow. 1,54 ha

z przeznaczeniem pod zabudowę usługową związaną z obsługą drogi krajowej .

W przypadku braku nabywców w tym roku na w/w grunty, będą one wykazane do sprzedaży w roku przyszłym.

Tabelaryczna informacja o mieniu gminnym na dzień 30.09.2009 r.

Lp

Wyszczególnienie

Ilość

ha

Wartość

w tys. zł

Sprzedaż

w 2009 r

W

zarządzie

gminy

ha

W użytko-waniu

wieczys-

tym ha

W dzierżawie

użyczeniu

najmie

ha

W

zarządzie

ha

Inny sposób

zagospoda-

rowania

ha

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

I

Grunty

339

8.486.400

1

310

6

21

2

-

II

Budynki i budowle /Razem/

1-11

51

3479560

-

26

-

19

3

3

1

Budynki mieszkalne

11

171442

-

-

-

9

-

2

2

Budynki mieszkalno- użytkowe

5

313387

-

5

-

-

-

-

3

Budynki gospodarcze

7

48250

-

1

-

5

-

1

4

Budynki użytkowe

12

323642

-

11

-

1

-

-

5

Remizy strażackie

3

33889

-

1

-

2

-

-

6

Garaże

2

20150

-

2

-

-

-

-

7

Zbiornik p-poż

2

1600

-

2

-

-

-

-

8

Kompleks obiektów oświatowych

3

1706300

-

-

-

-

3

-

9

GOK

1

31700

-

-

-

1

 

-

10

Przedszkole

1

20300

-

1

-

-

-

-

11

Pozostałe

4

808900

-

3

-

1

-

-

III

Oczyszczalnia ścieków

1

1012500

-

1

-

1

-

-

IV

Kanalizacja sanitarna

3 odc.

4983158

-

-

-

3

-

-

V

Sieć wodociągowa

2 odc.

482000

-

-

-

2

-

-

VI

Udziały w spółce

100%

2340094

-

100%

-

-

-

-

 

Ogółem:

I z kol. 4, 5 i 7+ II+III+IV+V+VI

X

20783712

1

X

6

25

3

3

Dochody z tytułu zagospodarowania mienia gminnego na dzień 30.09.2009 r.

Lp

Wyszczególnienie

Wpływy w zł

Plan

% wykonania

1

Sprzedaż nieruchomości

139.740 ,-

550.000,-

25

2

Dzierżawa

1.740,-

2.200,-

79

3

Najem

15.611 ,-

23.000 ,-

67

4

Użytkowanie wieczyste

4.790,-

6.440,-

74

5

Spłata rat

3.140,-

11.500,-

27

 

Razem

165.021,-

593.140,-

2

Prognozowane kierunki zagospodarowania mienia komunalnego w 2010 r.

Lp

Wyszczególnienie

Wpływy w zł

Opis

1

Sprzedaż gruntów

1 350 000,-

W 2010 r. planuje się uzyskać dochody ze sprzedaży nieruchomości

komunalnych w/n:

-terenu przeznaczonego na cele inwestycyjne związane z obsługą drogi krajowej w Konopkach Wielkich nr nr dz. 83, 82/5 i 82/6 o pow. 1,54 ha,

-8 działek budowlanych położonych w Rydzewie, nr 187/2, 187/3, 187/4

i 187/6 przeznaczonych w mpzp pod

budownictwo mieszkaniowe oraz działkę nr 104/4 o pow. 0,68 ha pod usługi turystyczne, działkę w Paprotkach, działkę w Wyszowatych nr 240 o pow. 2,48 przeznaczoną pod usługi turystyczne

2

Dzierżawa

1500,-

Dochody uzyskane z tytułu oddania gruntów do użytkowania na cele rolnicze i gruntów oddanych na cele rekreacyjne

3

Najem

39.500,-

Znaczną część dochodów z najmu stanowią czynsze za budynki i lokale mieszkalne. Pozostałe wpływy pozyskiwane z najmu 4 obiektów użytkowych tj. budynku użytkowego w Jagodnym Małym, sezonowo wynajmowanego MOP w Miłkach , pomostu pasażerskiego w Rydzewie,

i budynku ośrodka zdrowia w Miłkach

4

Użytkowanie wieczyste

9.000,-

Wpływy z tytułu użytkowania wieczystego gruntów mogą ulec zmianie w związku zamiarem aktualizacji opłat z tego tytułu.

Powierzchnia gruntów oddanych w użytkowanie wieczyste utrzyma się na poziomie z lat ubiegłych.

5

Spłata rat

7.100,-

Dochody te dotyczą należności z tytułu kupna mieszkań i rozłożenia spłaty należności na raty roczne. Aktualnie pozostało pięciu nabywców obciążonych spłatą rat.

 

Razem

557.100,-

X

Wydatki na 2010 r - Gospodarka Gruntami, Ochrona Środowiska, Gospodarka

Odpadami

Lp

Wyszczególnienie

Kwota /zł/

Opis

1

2

3

4

1.

Zakup materiału zadrzewieniowego

3.000,-

Materiał zadrzewieniowy przeznaczony do obsadzenia gruntów komunalnych drzewami

leśnymi i drzewkami oraz krzewami ozdobnymi.

-Paprotki dz. nr 329/8 do uzupełnienia ubiegłoroczne zalesienia na pow. 0,40 ha .

/ sosna , świerk ,dąb, brzoza , modrzew/

Planuje się prowadzenie dalszych prac pozyskania drewna z lasów komunalnych w Paprotkach w związku z tym będą nowe zalesienia gruntów.

-Marcinowa Wola dz. nr 341 do obsadzenia

drzewkami i krzewami ozdobnymi – tuja ,cis.

-Kleszczewo , dz. nr 84 / droga/ dalsze nasadzenia wzdłuż pasa drogowego- klon srebrzysty.

-Ruda dz. nr 2/63 do uzupełnienia miejsc wypadłych po wcześniejszych nasadzeniach/

/W kwocie tej wliczono przygotowanie gruntu

do nasadzeń

2

Wykup gruntów

20.000,-

Wykup gruntów w miejscowości Rydzewo o pow. 0,0761 ha na poszerzenie drogi gminnej oznaczonej nr 318/13 i 318/22. Poszerzenie drogi jest niezbędne ze względu na przeznaczenie terenów przyległych na cele mieszkaniowe.

3

Szacowanie nieruchomości

15.000,-

Określenie wartości dotyczy przede wszystkim nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży,zamiany, aktualizacji wcześniej wykonanych operatów szacunkowych.

Inwentaryzacja obiektów komunalnych.

Ustalenie wartości gruntów do celów naliczenia nowych opłat z tytułu użytkowania wieczystego gruntów- 20 działek

Koszty powyższe kształtowały się w 2009 r

na poziomie:

-wycena działki 220,- zł,

-wycena nieruchomości zabudowanej 440,-zł

-wycena lokalu 378, -zł

4

Roboty geodezyjne

30.000,-

Prace geodezyjne obejmują podziały gruntów

przeznaczonych do sprzedaży.

Podział w Jagodnym Wielkim działki nr 250

pow. 1,03 ha na działki budowlane

Sporządzanie map sytuacyjno- wysokościowych do celów projektowych.

Inwentaryzacja obiektów liniowych i kubaturowych

Wiele prac geodezyjnych nie zaplanowanych w terenie wynika z konieczności ustalenia – wznowienia granic działki w związku z brakiem znaków granicznych , rozgraniczenia nieruchomości

5

Opłaty notarialne

8.000,-

Opłaty notarialne dotyczą umów zawieranych

z osobami fizyczni i prawnymi na mocy których gmina przejmuje nieruchomości ,na mienie komunalne np. wykup gruntów , zamiany .

6

Zakup pojemników do segregacji śmieci , likwidacja dzikich wysypisk

10.000,-

Zakup10 pojemników do segregacji / plastik / do ustawienia w miejscowościach

turystycznych i o zabudowie wielorodzinnej.

Cena 1 pojemnika 1100 zł, w 2007 r. wynosiła 900,- zł

7

Opłaty wieczysto -księgowe

2.000 ,-

Opłaty związane z porządkowaniem stanu prawnego w księgach wieczystych, zmiany własnościowe , wydzielenia .

8

Opłaty za schronisko dla bezdomnych zwierząt

35.000,-

Na dzień 30.09.2009 r. w schronisku znajduje się

11 psów dorosłych i 7 szczeniąt . Koszt miesięczny utrzymania 1 dorosłego psa wynosi

256,- zł brutto

9

Opłaty związane z

zamieszczaniem ogłoszeń w prasie

5.000,-

Zamieszczanie ogłoszeń w prasie lokalnej i krajowej o sprzedaży , dzierżawie i najmie nieruchomości komunalnych .

10

Koszty z tytułu utrzymania mieszkań

z sądowym nakazem eksmisji

10.000,-

Gmina nie zapewniła 3 mieszkań przyznanych wyrokami sądowymi. Ponoszone, w związku z tym koszty, wynoszą miesięcznie 850,- zł na rzecz Spółdzielni Mieszkaniowej

X

Razem

138.000,-

X

 

Wójt Gminy Miłki

Stanisław Wąsiakowski

 

 

Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 56/2009

Wójta Gminy Miłki z dnia 13 listopada 2009r.

w sprawie projektu budżetu Gminy na 2010r.

Objaśnienia do projektu budżetu Gminy Milki na rok 2010

Projekt budżetu na 2010 rok został skonstruowany na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. “d” oraz lit. “i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211 , art. 212 , art. 214 , art. 215 , art. 222 , art. 235 , art. 236, art. 237 , art. 239 , art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych(Dz. U. Nr 157 poz. 1241).oraz Uchwałę Nr XXVII/193/2005 Rady Gminy Miłki z dnia 22 czerwca 2005 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu gminy oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu. Uwzględniono i wykorzystano przy opracowaniu projektu budżetu informacje zawarte w:

  • piśmie Ministra Finansów z 08.X.2009 r. ST3-4820/19/2009 w sprawie:
  • rocznych planowanych kwotach poszczególnych części subwencji ogólnej, przyjętych w projekcie ustawy budżetowej na rok 2010,
  • planowanej na 2010 r. kwocie dochodów z tytułu udziałów we wpływach z podatku

dochodowego od osób fizycznych, stanowiącego dochód budżetu państwa,

  • niektórych założeń i wskaźników przyjętych do opracowania projektu budżetu państwa

na 2010 r.

  • zawiadomieniu Wojewody – znak FB.I.3011-0002-420/09 ustalającym wstępne kwoty dochodów budżetowych i dotacji celowych na 2010 rok.
  • zawiadomienie Krajowego Biura Wyborczego w Olsztynie.

Przy ustalaniu projektu budżetu na 2010 rok za podstawę przyjęto rok 2009 jako bazowy oraz

prognozowany średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych – 101,0%.

  1. Dochody budżetowe

Projektowane na 2010 rok dochody gminy wynoszą 11 314 506 zł .

Plan dochodów na rok 2010 wynosi 99,83% przewidywanego wykonania roku 2009

i zabezpiecza środki na realizację obligatoryjnych zadań własnych gminy oraz zadania inwestycyjne.

  1. Podatek od nieruchomości

Dochody z tytułu podatku od nieruchomości na rok 2010 oszacowano stosując stawkę podatku z 4,5 % wzrostem w stosunku do roku poprzedniego i wyniesie łącznie od osób fizycznych i prawnych 1 357 084 zł

  1. Podatek rolny

Do podatku rolnego na 2010 rok przyjęto cenę 1q żyta w wysokości 34,10 zł za q - ogłoszoną przez GUS.

Zaplanowane wpływy z podatku rolnego wynoszą: 506 730 zł .

  1. Podatek leśny

Wyliczony podatek leśny na 2010 rok wynosi 46 017 zł przy stawkach podatku z roku 2009 – nie ogłoszona cena sprzedaży drewna w chwili ustalania danych do projektu.

  1. Podatek od środków transportowych

Na 2010 rok do projektu budżetu za podstawę wyliczenia podatku od środków transportowych przyjęto poziom podatku należnego w 2009 roku. Przewidywane wpływy w 2010 roku wyniosą 34 740 zł.

  1. Podatek od spadków i darowizn

Do projektu budżetu na 2010 rok przyjęto kwotę 8 000 zł na poziomie roku 2009. Podatek ten realizowany jest przez Urząd Skarbowy.

  1. Podatek od czynności cywilnoprawnych

Podatek od czynności cywilno prawnych realizowany jest również przez Urząd Skarbowy. Do projektu budżetu przyjęto wielkości szacunkowe na podstawie przewidywanego wykonania roku bazowego. Przyjęto, że wpływy tego podatku w 2010 r. wyniosą od osób prawnych 10 000 zł a od osób fizycznych 120 000 zł.

  1. Wpływy z opłaty skarbowej

Wpływy z opłaty skarbowej dotyczą sprzedaży znaków skarbowych, wydanych decyzji lokalizacyjnych o warunkach zabudowy oraz opłaty skarbowej od weksli. Zaplanowane wpływy opłaty skarbowej na 2010 rok wynoszą łącznie 6 000 zł na poziomie roku bazowego.

  1. Opłata miejscowa

Założono osiągnięcie wpływów w kwocie 2 000 zł ( na podstawie przewidywanego wykonania 2009r.)

  1. Wpływy z opłat za wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu

Do projektu budżetu na 2010 rok przyjęto wpływy z opłat za wydanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu z projektu Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Planowane wpływy wynoszą 83  000 zł .

  1. Udziały w podatkach

Z przesłanej informacji z Ministerstwa Finansów o planowanych dochodach z tytułu udziału gmin we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych wynika, że ustalony udział nie ma charakteru dyrektywnego, a jedynie informacyjno szacunkowy, ponieważ dochody podatkowe planowane są w budżecie państwa na podstawie szacunków i prognoz. W związku z powyższym, faktyczne dochody gmin mogą być zatem większe lub mniejsze od tych wielkości, które wynikają z informacji podanej przez Ministra Finansów.

Udziały gminy w podatku dochodowym od osób prawnych przyjęto w kwocie 9 000 zł i od osób fizycznych – 553 877 zł, zgodnie z informacją MF.

  1. Dochody z majątku gminy

W projekcie budżetu uwzględniono dochody z majątku gminy na podstawie informacji o stanie mienia komunalnego. Za podstawę przyjęto wykaz nieruchomości i działek przeznaczonych do sprzedaży i dzierżawy oraz obowiązujących stawek za czynsz mieszkaniowy. Planowane dochody przyjęte do projektu budżetu 2010 wynoszą 1 357 100 zł

13 Różne rozliczenia

Część oświatowa subwencji ogólnej na 2010 rok 2 801 690 zł została przez Ministerstwo Finansów ustalona na podstawie:

Część wyrównawcza

Dla Gminy Miłki obliczona wysokość podstawowa na 2010r. wynosi 915 622 zł.

Wysokość kwoty uzupełniającej na 2010 rok wynosi 640 117 zł.

Razem część wyrównawcza wynosi 1 555 739 zł.

Część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin została rozdzielona między gminy zgodnie wynosi dla Gminy Miłki 133 695 zł .

  1. Różne rozliczenia finansowe

Dochody w tym dziele zaplanowano na poziomie przewidywanego wykonania za rok 2010 w wysokości 2 000 zł.

  1. Dotacje

Do projektu budżetu na 2010 rok przyjęto plan dotacji na podstawie informacji Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz Krajowego Biura Wyborczego na realizację następujących zadań:

  • dotacje celowe na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie 1 718 565 zł
  • dotacje celowe na realizację własnych zadań bieżących gminy 138 859 zł
  • dotacje pozyskane z funduszy celowych (PFRON) na dofinansowanie programu “Uczeń na wsi” – 41 000 zł.
  • w dotacjach celowych ujęto dotację z Krajowego Biura Wyborczego - 800 zł
  1. Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł.

Przyjęto do budżetu dofinansowanie ze środków unijnych własnych inwestycji w ramach programu Rozwoju Obszarów Wiejskich kwotę 521 900 zł.

  • - OŚ 4: LEADER + kwotę 150 000zł
  • - OŚ 3 Jakość życia na obszarach wiejskich i różnicowanie gospodarki wiejskiej

– 371 900 zł

  1. Odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat.

Do projektu budżetu przyjęto odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat w kwocie 5 000 zł.

  1. Dochody jednostek gminnych

Do projektu budżetu przyjęto dochody jednostek oświatowych i Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej . Przyjęte dochody dotyczą opłaty stałej w przedszkolu 24 000 zł, z usług 9 500 zł, z najmu 25 000 . Razem dochody jednostek oświatowych 58 500 zł , GOPS- u -7 810 zł oraz wpływy z usług dla działu Urzędy gmin – kwota 500 zł .

  1. Pozostałe wpływy

Pozostałe dochody do projektu budżetu przyjęto w wielkościach szacunkowych na podstawie przewidywanego wykonania 2009 roku.

Wydatki budżetowe

Przy projektowaniu wydatków budżetu Gminy na 2010 rok przyjęto wskaźniki jak w projekcie budżetu państwa.

Zakłada się, że średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych. wyniesie 101,0%

Wysokość obowiązkowych składek na Fundusz Pracy nie ulegnie zmianie i wynosić będzie 2,45% podstawy ich wymiaru.

Planowane wydatki gminy na 2010 rok wynoszą 12 517 993 zł czego:

  • wydatki na zadania własne gminy wynoszą 10 798 628 zł
  • wydatki na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej - 1 719 365zł.

W ramach wydatków na zadania własne wydzielono środki 1 461 248 zł na wydatki majątkowe. Wykaz zadań inwestycyjnych, wartości kosztorysowe oraz źródła ich finansowania zaprezentowano w załączniku Nr 3 i 3a do projektu uchwały rady gminy.

Zaplanowano wydatki inwestycyjne w łącznej wysokości 922 840 zł.

W roku 2010 planuje się podjęcie kredytu długoterminowego w wysokości 1 869 595, z czego na pokrycie deficytu kwotę 1 203 487 zł i kwotę 666 108 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek.

Łączne zadłużenie gminy na koniec roku 2010 planuje się w wysokości 5 431 252 zł.

W projekcie budżetu uwzględniono rozchody w kwocie 666 108 zł na spłatę kredytów z następujących tytułów dłużnych :

W projekcie budżetu utworzono rezerwy:

    • ogólną 100 000 zł na nieprzewidziane wydatki
    • rezerwę celową 30 000 zł , z czego 20 000 zł na zarządzanie kryzysowe i 10 000 zł na wydatki oświatowe.

Na obsługę długu publicznego wydzielono środki w kwocie 284 500 zł na spłatę odsetek od zaciągniętej pożyczki jak również na spłatę odsetek od kredytów i pożyczek, które planuje się zaciągnąć w 2010 roku.

Wydzielono również środki 2% planowanych dochodów z podatku rolnego tj. 10 000 zł na rzecz Izb Rolniczych.

W projekcie budżetu na 2010 rok zaplanowano dotacje dla instytucji kultury i na realizację zadań w zakresie bibliotek oraz świetlic.

Dotacje na wymienione cele wynoszą 296 600 zł

  1. dla Gminnej Biblioteki wynosi 91 600 zł.
  2. dla Ośrodka Kultury 205 000 zł

Wielkość tych dotacji zapewni właściwe wypełnianie zadań statutowych wymienionych jednostek organizacyjnych

Wydzielono również dotacje celowe w wysokości 32 300 zł na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego – jak w załączniku Nr 6, i tak :

    1. 25 000 zł Gmina Miłki pokrywa dla Urzędu Miasta Giżycko koszty dotacji na utrzymanie swoich dzieci uczęszczających do przedszkola niepublicznego w Giżycku.
    2. 7 300 zł dla Starostwa Powiatowego w Giżycku – Centrum Promocji i Informacji za promowanie naszej gminy.

Pozostałe wydatki bieżące to:

Dz. 010 Rolnictwo i łowiectwo - 1 047 662zł,

  • Opisana już wcześniej wpłata na rzecz Izby Rolniczych – 10 000 zł
  • Wydatki inwestycyjne – 377 840 zł, z czego 314 400 z udziałem środków unijnych na rzecz zadania: - 300 000 zł na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków i 14 400 zł na budowę kontenerowej oczyszczalni ścieków.

Dz. 400 Zaopatrywanie w wodę – 90 000 zł

Jest to kwota wydzielona na dopłaty do wody zgodnie z uchwała rady.

Dz. 600 Transport i łączność - 407 344 zł

Środki przeznaczone na bieżące utrzymanie i remonty dróg gminnych w wysokości 30 000 zł oraz dotację dla Powiatu Giżyckiego na remont drogi powiatowej w wysokości 377 344 zł

Dz. 700 Gospodarka mieszkaniowa – 73 000 zł

Wydatki w tym dziale dotyczą utrzymania budynków gminnych, świetlic wiejskich, geodezji i gospodarki gruntami – wydatki bieżące -53 000 zł

Wydatki inwestycyjne – 20 000 zł – wykup gruntu pod drogę.

Dz. 710 Działalność usługowa 139 340 zł

Środki w tym dziale zaplanowano na opracowanie planów zagospodarowania przestrzennego, koszty komisji urbanistycznych, przygotowanie decyzji o warunkach zabudowy oraz ogłoszenia prasowe.

Dz. 750 Administracja publiczna - 1 708 249 zł

Ogółem wydatki bieżące ujęte na Administrację publiczną wynoszą – 1 5422 185 zł oraz wydatki majątkowe – 166 064 zł, z czego inwestycyjne – 5 000 zł.

Wydatki bieżące na administrację publiczną to:

  1. wydatki na administrację rządową, na które gmina otrzymuje dotację 34 892 zł;
  2. utrzymanie rady gminy 99 700 zł;
  3. utrzymanie urzędu gminy 1 225 190 zł;
  4. koszty związane z promocją gminy 7 300 zł;
  5. pozostała działalność tj. koszty zatrudnienia pracowników robót publicznych i prac interwencyjnych oraz składki gmin 341 167 zł, z czego wydatki majątkowe 161 064 zł – składka na inwestycję do Związku Międzygminnego.

Dz. 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa – 800 zł

Wydatki w tym dziale dotyczą prowadzenia stałego rejestru wyborców, na które gmina otrzymuje dotacje.

Dz. 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – 126 230 zł

Zaplanowane na 2010 rok wydatki bieżące w kwocie 126 230 w tym dziale dotyczą:

  1. utrzymania ochotniczych straży pożarnych 111 230 zł
  2. zarządzanie kryzysowe – 15 000 zł

Dz. 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem 23 500zł

W dziale tym ujęto wszystkie wydatki związane z poborem podatków i opłat lokalnych między innymi: wynagrodzenia za inkaso podatków i opłat, koszty postępowania sądowego i prokuratorskiego.

Dz. 801 Oświata i wychowanie – 4 462 771 – i są to wydatki bieżące .

W Gminie realizowane są przez trzy placówki oświatowe : ZPO Miłki, Szkołę Podstawową w Staświnach i Szkołę Podstawową w Rydzewie oraz Biuro Obsługi Szkół. Zadania z zakresu dowozu uczniów do szkól realizuje urząd gminy.

Dz. 854 Edukacyjna opieka wychowawcza – 293 364 zł- wydatki bieżące

Wydatki w tym rozdziale zapewniają funkcjonowanie świetlic szkolnych – 283 364 zł

Oraz pomoc materialna dla uczniów - 10 000 zł.

Dz. 758 Rezerwy– 130 000 zł – ogólna 100 000, celowe 30 000 – opisane wyżej.

Dz. 851 Ochrona zdrowia – 84 400 zł

Wydatki w tym dziale zaplanowano w wysokości uzyskanych dochodów z tytułu sprzedaży napojów alkoholowych i dotyczą zadań ujętych w projekcie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych – 76 700 zł i zwalczania narkomanii – 3 300 zł , a w szczególności:

  • wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń pracowników świetlic profilaktycznych,
  • wynagrodzeń członków komisji i Pełnomocnika Zarządu ds. RPA,
  • nagród dla laureatów konkursu plastycznego i literackiego w szkołach i przedszkolach,
  • prowadzenie ognisk wychowawczych,
  • zakup materiałów edukacyjno – profilaktycznych,
  • wydawania opinii psychologa i psychiatry w przedmiocie uzależnienia,
  • utrzymanie świetlic i punktów konsultacyjnych,
  • szkolenia,
  • dofinansowanie wycieczek szkolnych obozów i turnusów terapeutycznych dla dzieci rodzin patologicznych, organizacja choinki mikołajkowej,
  • refundacja kosztów pobytu w Izbie wytrzeźwień.
  • Wprowadzono zadanie : Program profilaktyki zdrowotnej , na które przeznaczoną kwotę 4 400 zł

Dz. 852 Opieka Społeczna zadania zlecone i własne - 2 294 900 zł –wydatki bieżące

- na domy pomocy społecznej – 35 000 zł

- świadczenia rodzinne i zaliczki alimentacyjne – 1 681 387 zł

-składki na ubezpieczenie zdrowotne – 7 817 zł

-na zasiłki i pomoc w naturze – 51 941 zł i 38 109 zł na zasiłki stałe

-dodatki mieszkaniowe – 180 000 zł

-utrzymanie ośrodka pomocy społecznej – 270 646 zł

-pozostałą działalność –dopłata do programu dożywiania dzieci– 30 000 zł

Dz.853 Pozostale zadania w zakresie polityki społecznej – 41 000 zł

- środki do pozyskane od PFRONU na pomoc dla uczniów w ramach programu “Uczeń na wsi”

Dz. 900 Gospodarka Komunalna i Ochrona Środowiska - 614 020 zł,

z czego majątkowe 305 000 zł na zakup samochodu z udziałem środków unijnych do wywozu odpadów.

W dziale tym zabezpieczono środki w wysokości 309 020 zł na realizację następujących zadań bieżących:

- gospodarka ściekowa i ochrona wód - 2 000 zł ,

- gospodarka odpadami - 9 420 zł

- oczyszczanie wsi – 32 000 zł

- utrzymanie skwerów i zieleńców - 3 000 zł

- schroniska dla zwierząt - 35 000 zł

  • oświetlenie uliczne i konserwacja oświetlenia – 207 600 zł
  • pozostała działalność - 20 000 zł

 

Dz. 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – 670 913 zł , z czego majątkowe 215 000 zł

Opisane wcześniej dotacje dla instytucji kultury na realizację zdań statutowych 296 600 zł

oraz wydatki majątkowe 215 000 zł na budowę wiejskiej świetlicy z udziałem środków unijnych.

Dz. 926 Kultura fizyczna i sport - 26 000 zł ,

Wydatki bieżące w tym dziale dotyczą realizacji zadań gminy w zakresie kultury fizycznej i sportu , m.in. utrzymanie drużyny piłkarskiej.

Załącznik Nr 12 do Projektu Uchwały Rady Gminy przedstawia plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Gospodarki Wodnej i Ochrony Środowiska .

Przychodem tego funduszu są planowane wpłaty z W.F.O.Ś i G.W. w wysokości 3 275 zł. Planowane wydatki tego Funduszu dotyczą wydatków związanych z zorganizowanych sprzątaniem świata oraz ochroną środowiska i wynoszą 23 975 zł.

Załącznik Nr 9 do projektu uchwały rady przedstawia przychody i wydatki rachunków dochodów własnych zbiorczo oraz z wyszczególnieniem na poszczególne jednostki oświatowe – funkcjonują przy jednostkach oświatowych. Przychody i rozchody dochodów własnych zaplanowano w wysokości 205 500 zł.

W Załączniku Nr 13 zaprezentowano prognozę kwoty długu gminy na rok 2010 i lata następne a w Załączniku 13a przedstawiono prognozowaną sytuację finansową gminy w latach spłaty długu.

Informację o stanie mienia komunalnego stanowi Załącznik Nr 14.

Niniejszy projekt budżetu na 2010 rok stanowi podstawę do realizacji gospodarki finansowej Gminy do czasu uchwalenia budżetu.

 

 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Miłki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Startek Cezary
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-09-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
admin
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-09-18 13:58:49
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-09-18 13:59:10
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-11-18 09:09:41
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1325 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony