ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

GMINA MIŁKI
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-10-30 13:25:39 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Stanowisko pracy ds. gospodarki mieniem komunalnym i rolnictwa

  • Bronisław Kołodko - podinspektor
  • pok. nr 14
  • tel. (087) 4211060, 4211084
  • e-mail:

Do zadań stanowiska pracy ds. gospodarki mieniem komunalnym i rolnictwa należy prowadzenie spraw:

  1. gospodarowaniem i zarządzaniem komunalnymi gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywania, użytkowania, dzierżawy, najmu, użyczenia i przekazywania w zarząd,
  2. ustalanie ich wartości, cen i opłat za korzystanie z nich,
  3. organizowanie przetargów na nieruchomości komunalne,
  4. nabywanie nieruchomości niezbędnych do realizacji żądań Gminy,
  5. komunalizacje gruntów,
  6. prowadzenie ewidencji gruntów komunalnych,
  7. tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy,
  8. wyposażenie gruntów w urządzenia komunalne,
  9. wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych na cele nierolnicze i nieleśne,
  10. sporządzanie projektów programów przeznaczenia gruntów rolniczych na leśne,
  11. przygotowywanie wniosków i decyzji dotyczących wykorzystania warstwy próchniczej gleby,
  12. przygotowywanie decyzji nakazujących właścicielowi gruntu wykonanie określonych zabiegów w przypadku degradacji gruntów,
  13. przyjmowanie i przekazywanie mieszkańcom gminy zawiadomień o wystąpieniu szkodników i chwastów,
  14. realizacja zadań wynikających z przepisów o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych,
  15. prowadzenie spraw związanych z działalnością pracowniczych ogródków działkowych,
  16. prowadzenie spraw związanych ze scalaniem gruntów realizowanych na wniosek właścicieli i na ich koszt oraz wszczętych z urzędu,
  17. prowadzenie spraw związanych z ochroną zwierząt, wydawanie decyzji o odebraniu zwierzęcia oraz rozporządzaniu zwierzęciem po uprawomocnieniu się decyzji,
  18. prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przejęciem gruntów z zasobów Skarbu Państwa,
  19. prowadzenie w imieniu Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa sprzedaży gruntó w oparciu o zawarte porozumienie,
  20. przygotowywanie decyzji dotyczących przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności,
  21. ustalanie opłat adiacenckich,
  22. wydawanie zezwoleń na wycinkę drzew pochodzących z zadrzewień,
  23. ustalanie kar i opłat za wycinkę drzew bez wymaganego zezwolenia.
 
Obsługa interesantów
Zbywanie nieruchomości komunalnych
  1. Zbycie nieruchomości komunalnych następuje w drodze przetargu.
  2. Wykazy nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży są podawane do publicznej wiadomości na tablicy ogłoszeń w siedzibie urzędu, w prasie lokalnej oraz wywieszane na tablicy ogłoszeń w poszczególnych sołectwach.
  3. Jeżeli pierwszy przetarg nie dojdzie do skutku ogłasza się drugi przetarg.
  4. Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości podanej w ogłoszeniu o przetargu na 3 dni przed jego rozpoczęciem .
  5. Po wyczerpaniu procedury przetargowej nieruchomość sprzedaje się w bezprzetargowo w drodze rokowań.
  6. Ceny nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży ustala rzeczoznawca majątkowy .
  7. Najemca nabywa lokal mieszkalny na zasadzie pierwszeństwa. Cena sprzedaży lokalu mieszkalnego może zostać rozłożona na raty roczne: - do 10 lat płatne do 31 października każdego roku ,
  8. pierwsza rata wynosi 20% wartości lokalu płatna bez zawarciem umowy notarialnej, oprocentowanie od niespłaconej należności ustalone na 5 % w stosunku rocznym. Przy kupnie lokalu za gotówkę stosuje się 30 % bonifikatę.
Gospodarka leśna
  1. Uzyskanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości wymaga zezwolenia Wójta Gminy.
  2. Zezwolenie nie jest wymagane w sytuacji usuwania drzew i krzewów , których wiek nie przekracza 5 lat , usuwania drzew i krzewów owocowych, oraz drzew i krzewów na plantacjach.
  3. Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać dane dotyczące gatunku drzewa , obwodu pnia.
Opłaty:
  • Wniosek - 5 ,- zł
  • Zezwolenie - 76,- zł

 

 

 

« powrót do poprzedniej strony