Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr - brak tytułu
ZARZĄDZENIE Nr 23 / 2003
Wójta Gminy Miłki
z dnia 8 listopada 2003 r
w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy.
Na podstawie art. 33 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r Nr 142 poz. 1591, z 2002 r Nr 23 poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr. 153 poz. 1271, Nr. 214 poz. 1806, z 2003 r Nr. 80 poz. 717) zarządza się co następuje:
R O Z D Z I A Ł I
Postanowienia ogólne
§1.
Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy Miłki zwany dalej regulaminem określa:
- zakres działania i zadania Urzędu Gminy Miłki zwanego dalej Urzędem,
- organizację Urzędu,
- zasady funkcjonowania urzędu,
- zakres działania kierownictwa Urzędu i poszczególnych stanowisk pracy w Urzędzie.
§2.
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
- Gminie, należy przez to rozumieć Gminę Miłki,
- Radzie, należy przez to rozumieć Radę Gminy Miłki,
- Wójcie, Sekretarzu, Skarbniku, Kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego – należy przez to rozumieć odpowiednio: Wójta Gminy Miłki, Sekretarza Gminy Miłki, Skarbnika Gminy Miłki oraz Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Miłkach.
§3.
- Urząd jest jednostką budżetową Gminy.
- Urząd jest pracodawcą dla zatrudnion ych w nim pracowników.
- Siedzibą Urzędu jest miejscowość Miłki.
§4.
- Urząd jest czynny w dniach roboczych w godzinach od 7 00 – 1500.
- Urząd Stanu Cywilnego udziela ślubów także w niedzielę, święta i dni dodatkowo wolne od pracy.
R O Z D Z I A Ł II
Zakres działania i zadania Urzędu
§5.
- Urząd stanowi aparat pomocniczy Rady i jej Komisji, Wójta i innych organów Gminy.
- Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na gminie:
- zadań własnyc h,
- zadań zleconyc h,
- zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej (zadań powierzonych) i
- zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego, które nie zostały powierzone innym gminnym jednostkom organizacyjnym, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.
§6.
- Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy w wykonywaniu ich zadań i kompetencji.
- W szczególności do zadań Urzędu należy:
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy,
- wykonywanie na podstawie udzielonych upoważnień, czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,
- zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,
- przygotowywanie uchwalenia i wykonywania budżetu gminy oraz innych aktów organów gminy,
- realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów gminy,
- zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji rady, posiedzeń jej komisji oraz innych organów gminy,
- prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
- wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, a w szczególności:
- przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji,
- prowadzenie wewnętrznego obiegu akt,
- przechowywanie akt,
- przekazywanie akt do archiwów,
- realizacja obowiązków i uprawnień służących pracodawcy – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.
§ 7.
W skład Urzędu wchodzą następujące stanowiska pracy:
- Sekretariat (SK)
- Referat Finansowy (FN)
- Stanowisko pracy ds. organizacyjnych i kadrowych (OK)
- Stanowisko pracy ds. obsługi rady gminy i integracji Europejskiej (ORI)
- Stanowisko ds. rolnictwa, ochrony środowiska i gospodarki mieniem
komunalnym (ROK)
- Stanowisko pracy ds. infrastruktury komunalnej (IKM)
- Stanowisko pracy ds. Inwestycji i Rozwoju Lokalnego (IRL)
- Stanowisko pracy ds. Obywatelskich, Wojskowych
i Zarządzania Kryzysowego (ZKW)
- Urząd Stanu Cywilnego (USC)
- Radca Prawny (PR)
§8.
1. Kierownikiem referatu finansów jest Skarbnik Gminy.
2. Stanowiska pracy mogą być jednoosobowe lub wieloosobowe.
3.Podział czynności na stanowiskach pracy dokonuje Wójt na wniosek Sekretarza i Skarbnika Gminy.