Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

GMINA MIŁKI
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-07-21 17:19:37 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Statut Gminy Miłki

UCHWAŁA Nr VI/38/2003

Rady Gminy Miłki

z dnia 8 kwietnia 2003r.

 

STATUT GMINY MIŁKI

 

Na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (jednolity tekst w Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1951, tekst zmian Dz. U. z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr 113, poz.984, Nr 153, poz. 1271), Rada Gminy w Miłkach uchwala Statut Gminy Miłki o treści następującej:

ROZDZIAŁ I: POSTANOWIENIA OGÓLNE

§1.

Ilekroć w niniejszym statucie mowa o:

1) “ustawie” – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie  
    gminnym,

2) “Statucie” – należy przez to rozumieć niniejszy Statut Gminy Miłki,

3) “Gminie” – należy przez to rozumieć Gminę Miłki,

4) “Radzie” – należy przez to rozumieć Radę Gminy Miłki,

5) “Przewodniczącym” – należy przez to rozumieć Przewodniczącego Rady Gminy Miłki,

6) “Radnym” - należy przez to rozumieć Radnego Gminy Miłki,

7) “Komisji” - należy przez to rozumieć Komisję Rady Gminy Miłki,

8) “Wójcie” - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Miłki,

9) “Urzędzie” - należy przez to rozumieć Urząd Gminy Miłki,

10) “Sołectwie - należy przez to rozumieć jednostkę pomocniczą, o której mowa w art. 36
      ustawy.

§2.

Statut określa ustrój Gminy w zakresie nie uregulowanym przez ustawy.

§3. 

  1. Gmina Miłki jest gminą w rozumieniu ustawy. 
  2. Siedzibą władz Gminy jest wieś Miłki. 
  3. Powierzchnia Gminy wynosi 169,4 km2 
  4. Granice Gminy określa mapa Gminy, stanowiąca załącznik Nr 1 do niniejszego Statutu.

§4.

Wójt używa pieczęci okrągłej z godłem Państwa pośrodku oraz napisem na otoku:

1) “WÓJT GMINY MIŁKI”

 

ROZDZIAŁ II: ZAKRES DZIAŁANIA I ZADANIA GMINY ORAZ ZASADY ICH
REALIZACJI

§5. 

  1. Celem działalności Gminy jest zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej, tworzenie warunków do racjonalnego i harmonijnego, gospodarczego i społecznego rozwoju Gminy oraz organizacja życia publicznego na swoim terytorium. 
  2. Wszystkie osoby zamieszkujące na obszarze Gminy, stanowiące z mocy ustawy
    o samorządzie gminnym wspólnotę samorządową, realizują zbiorowe, publiczne cele lokalne poprzez swoje organy i udział w referendach.

 

§6.

 

  1. Zakres działania Gminy określają:

            1) ustawy i inne akty normatywne wydawane na podstawie oraz w granicach
                upoważnień ustawowych;

           2) porozumienia zawierane z organami administracji rządowej oraz innymi 
               jednostkami samorządu terytorialnego;

           3) uchwały Rady Gminy podejmowane w celu realizacji zbiorowych potrzeb
               wspólnoty.

       2. Gmina wykonuje swoje zadania poprzez:

              1) działalność swoich organów;

              2) jednostki organizacyjne;

              3) jednostki pomocnicze Gminy;

              4) zawieranie porozumień i umów z innymi podmiotami

        3. Zasady działania jednostek pomocniczych określają statuty nadane przez Radę 
            Gminy.

§7.

  1. Tworzy się następujące jednostki organizacyjne, podporządkowane Radzie Gminy:

1) Zespół Placówek Oświatowych;

2) Ośrodek Sportu i Rekreacji;

3) Ośrodek Kultury w Miłkach;

4) Szkoła Podstawowa w Rydzewie;

5) Szkoła Podstawowa w Staświnach.

6) Jednostki organizacyjne wymienione w ust. 1 działają w oparciu o statuty
    uchwalone przez Radę Gminy.

 

ROZDZIAŁ III: ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA RADY

§8.

 

  1. Rada jest organem stanowiącym i kontrolnym w Gminie. 
  2. Ustawowy skład Rady wynosi 15 radnych.

§9.

 

  1. Rada działa na sesjach, poprzez swoje komisje oraz poprzez Wójta wykonującego jej uchwały. 
  2. Wójt i komisje Rady pozostają pod kontrolą Rady, które składają sprawozdania ze swojej działalności.

§10. 

  1. Rada wybiera i powołuje ze swego grona:

1) Przewodniczącego;

2) Dwóch Wiceprzewodniczących;

3) Komisję Rewizyjną;

4) Komisję Rozwoju Gospodarczego Budżetu i Finansów;

5) Komisję Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Turystyki;

6) Komisją ds. Socjalnych oraz Przestrzegania prawa i Porządku Publicznego;

7) komisje doraźne powoływane do określonych zadań.

   2.  W skład komisji stałych, wymienionych w ust. 1 pkt. 4, 5 i 6, wchodzi od 3 do 5
        członków.

   3.  Radny może być członkiem najwyżej dwóch komisji stałych.

§11.

 

  1. Przewodniczący Rady organizuje całokształt prac Rady i prowadzi jej obrady. 
  2. Wyboru Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego dokonuje Rada nowej kadencji
    na pierwszej sesji.

 

  1. Czynności związane ze zwołaniem pierwszej sesji obejmują:

1) określenie daty, godziny i miejsca pierwszej sesji nowo wybranej Rady;

2) przygotowanie projektu porządku obrad;

3) dokonania otwarcia sesji;

4) powierzenie przewodnictwa obrad najstarszemu wiekiem spośród radnych 
    obecnych na sesji. 

      4. Projekt porządku obrad o jakim mowa w ust. 3 pkt. 2 powinien obejmować
          sprawozdanie dotychczasowego Wójta o stanie Gminy.

§12.

Do zadań Przewodniczącego należy:

1) zwoływanie sesji Rady;

2) przewodniczenie obradom;

3) zarządzanie i przeprowadzanie głosowań nad projektami uchwał;

4) podpisywanie uchwał Rady

5) czuwanie nad organizacją i zapewnieniem warunków niezbędnych do
    wykonywania przez radnych mandatu.

§13.

W przypadku odwołania z funkcji bądź wygaśnięcia mandatu Przewodniczącego lub Wiceprzewodniczącego przed upływem kadencji, Rada na swej najbliższej sesji dokonuje wyboru na wakujące stanowisko.

§14.

Zadania przewodniczącego pod jego nieobecność lub z jego upoważnienia wykonuje Wiceprzewodniczący.

§15.

 

  1. Przewodniczący lub z jego upoważnienia Wiceprzewodniczący koordynują i nadzorują prace komisji Rady. 
  2. Podziału zadań w zakresie, o jakim mowa w ust. 1, dokonuje Przewodniczący Rady.

§16.

Obsługę Rady i jej organów zapewnia Wójt w porozumieniu z Przewodniczącym poprzez pracownika Urzędu Gminy, zatrudnionego na stanowisku d.s. obsługi Rady lub innego wyznaczonego w zastępstwie; Wójt może powierzyć protokołowanie przebiegu obrad Sesji pracownikowi zatrudnionemu na innym stanowisku.

 

ROZDZIAŁ IV: TRYB PRACY RADY

 

1. Sesje Rady

§17.

 

  1. Rada obraduje na sesjach i rozstrzyga w drodze uchwał sprawy należące
    do jej kompetencji, określone w ustawie o samorządzie gminnym oraz
    w przepisach odrębnych. 
  2. Oprócz uchwał Rada może podejmować:

1) postanowienia proceduralne;

2) deklaracje – zawierające samozobowiązanie się do określonego postępowanie;

3) oświadczenia – zawierające stanowisko w określonej sprawie;

4) apele – zawierające formalnie niewiążące wezwania adresatów zewnętrznych

     do określonego postępowania, podjęcia inicjatywy czy zadania;

5) opinie – zawierające oświadczenia wiedzy oraz oceny.

       3.  Do wypowiedzi określonych w ust. 2 zastosowanie mają przepisy Statutu          
           dotyczące procedury głosowania uchwał.

§18.

 

  1. Sesje Rady są jawne, z zastrzeżeniem ust. 2. Zawiadomienie o terminie, miejscu
    i przedmiocie obrad Rady podaje się do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty. 
  2. Wyłączenie jawności sesji lub jej części jest dopuszczalne jedynie w przypadkach przewidzianych w ustawach. 
  3. O wyłączeniu jawności sesji przewodniczący informuje przed odczytaniem porządku obrad, co odnotowuje się w protokole obrad. 
  4. Rada odbywa sesje zwyczajne z częstotliwością potrzebną do wykonania zadań Rady, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał. 
  5. Sesjami zwyczajnymi są sesje przewidziane w planie pracy Rady. 
  6. Sesje nadzwyczajne są zwoływane w przypadkach przewidzianych w ustawie.

 

2. Przygotowanie sesji i przebieg obrad

 

§19. 

  1. Sesje przygotowuje Przewodniczący Rady. 
  2. Przygotowanie sesji obejmuje:

1) ustalenie porządku obrad;

2) ustalenie czasu i miejsca obrad.

      3.   Dostarczenie radnym materiałów, w tym projektów uchwał dotyczących
            poszczególnych punktów obrad zapewnia Wójt.     

Akapit nr - brak tytułu

  Załącznik Nr 2 do Uchwały

                                          Nr VI/38/2003

                                          Rady Gminy Miłki

 

WYKAZ SOŁECTW GMINY MIŁKI

1. Bielskie

2. Danowo

3. Jagodne Wielkie

4. Jagodne Małe

5. Lipińskie

6. Marcinowa Wola

7. Staświny

8. Konopki Małe

9. Paprotki

10. Wyszowate

11. Rydzewo

12. Ruda

13. Kleszczewo

14. Czyprki

15. Konopki Nowe

16. Konopki Wielkie

17. Miłki