Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

GMINA MIŁKI
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Nr 48/2009

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: -

Kadencja: I kadencja

Data wejścia w życie: 2009-09-18

Data podjęcia/podpisania: 2009-09-18

Tytuł aktu:

w sprawie ustalenia Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze

Na podstawie:

Na podstawie art. 33 ust.3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U z 2001r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), w związku z art. 11- 16 ust.1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U z 2008 r., Nr 223, poz. 1458) zarządza się co następuje:

Treść:

§ 1

Wprowadza się Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy Miłki w brzmieniu wskazanym w załączniku do zarządzenia

§ 2

Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy

§ 3

Traci moc zarządzenie Nr 17/207 Wójta Gminy Miłki z dnia 17 kwietnia 2007 r. w sprawie ustalenia Regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

W Ó J T  G M I N Y  M I Ł K I

    Stanisław Wąsiakowski

 

                                                                                                                       Załącznik do

                                                                                                          ZARZĄDZENIA  Nr 48 /2009

                                                                                                                      z dnia 18.09.2009r

                                                                                 

REGULAMIN   NABORU NA WOLNE STANOWISKA  URZĘDNICZE W URZĘDZIE GMINY W MIŁKACH  

I. Postanowienia ogólne

§ 1

1.    Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania pracowników na stanowiskach urzędniczych, w tym na kierowniczych stanowiskach urzędniczych w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór.

 2.    Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Urzędzie Gminy w Miłkach  na podstawie umowy o pracę z wyłączeniem stanowisk pomocniczych i  obsługi, doradców, asystentów oraz z wyłączeniem zatrudnienia kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

 3.    Nie wymaga przeprowadzenia naboru zatrudnienie osoby na zastępstwo w związku z usprawiedliwioną nieobecnością pracownika samorządowego.

 § 2

     Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1)     ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U z 2008 r., Nr 223, poz. 1458).

2)     wolnym stanowisku urzędniczym, w tym wolnym kierowniczym stanowisku urzędniczym - należy przez to  rozumieć   stanowisko, na które, zgodnie z przepisami ustawy o pracownikach samorządowych albo w drodze porozumienia, nie został przeniesiony pracownik samorządowy danej jednostki lub na które nie został przeniesiony inny pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, posiadający kwalifikacje wymagane na danym stanowisku lub nie został przeprowadzony na to stanowisko nabór albo na którym mimo przeprowadzonego naboru nie został zatrudniony pracownik.

 II. Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze

§ 3

1.       Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Wójt, Gminy Miłki:    

       a)   W przypadku stanowiska kierowniczego – z własnej inicjatywy

       b)  W przypadku stanowiska urzędniczego -na wniosek Kierownika Referatu, w którym powstało wolne stanowisko lub bezpośredniego przełożonego  stanowiska na które ma być  przeprowadzony nabór określony przez Regulamin Organizacyjny  Urzędu Gminy   

2.       Kierownik Referatu lub przełożony stanowiska pracy  zobligowany jest do przedłożenia wraz z wnioskiem  opisu stanowiska urzędniczego objętego procedurą rekrutacyjną 

  3.    Opis stanowiska pracy, o którym mowa w ust.2 zawiera:      

        a)  Dokładne określenie celów i zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tego tytułu obowiązków zajmującego to stanowisko      

        b) Określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspodycji wobec osób, które je zajmują        

c)  Określonie odpowiedzialności,

        d)  Inne ważne wymagania   

 4.     Akceptacja opisu stanowiska  pracy oraz zgoda Wójta Gminy powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko.

 III.  Powołanie Komisji Rekrutacyjnej

§ 4

1.       Komisję Rekrutacyjną powołuje Wójt w drodze zarządzenia.

2.       Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.

 IV. Etapy naboru

§ 5

1.       Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.

2.       Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych.

3.       Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych.

4.       Selekcja końcowa kandydatów - sprawdzian pisemny i rozmowa kwalifikacyjna lub sama rozmowa kwalifikacyjna

5.       Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.

6.       Ogłoszenie wyników naboru.

V. Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze

§ 6

1.    Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, oraz o naborze kandydatów na to stanowisko umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.Nr 112, poz. 1198, z póź. zm ),  zwanym dalej "Biuletynem" oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy

2.       Ogłoszenie o naborze powinno zawierać:

1)     nazwę i adres jednostki,

2)     określenie stanowiska,

3)     określenie wymagań związanych ze stanowiskiem, zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,

4)     wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku,

5)     wskazanie wymaganych dokumentów,

6)     określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

3.       Termin do składania dokumentów określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy  niż 10 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia  w Biuletynie.

VI . Przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych

§ 7

1.       Po umieszczeniu ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Miłki następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym.

2.       Na dokumenty aplikacyjne składają się:

a) list motywacyjny,

b) życiorys-curriculum vitae

c) kserokopie lub odpisy świadectw, dyplomów potwierdzających wykształcenie lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów ( w razie potrzeby oryginały do wglądu Komisji Rekrutacyjnej),

d) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach ( w razie potrzeby orygianły do wglądu   Komisji Rekrutacyjnej),

e) referencje,

f) oryginał kwestionariusza osobowego dla osoby ubiegającej  się o zatrudnienie,

g) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,

h) oświadczenie o niekaralności,

i) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych,

      j) oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych.

3.  Wymagane dokumenty  tj. list motywacyjny i życiorys muszą być opatrzone klauzulą   wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U z 2002 r., Nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz ustawą z dnia  21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 223, poz. 1458).

4. Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie są rozpatrywane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze.

5. Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną,   z wyjątkiem dokumentów opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu - zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 r.   o podpisie elektronicznym (Dz.U z 2001 r., nr 130, poz. 1450 ze zm.).

6. Dokumenty aplikacyjne składane po terminie podanym w ogłoszeniu nie będą rozpatrywane przez Komisję Rekrutacyjną.

 

VII. Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych

§ 8

1. Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.

2. Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez Komisję z aplikacjami złożonymi przez kandydatów.

3. Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.

4. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną          w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem określonym w ogłoszeniu o naborze.

VIII. Selekcja końcowa kandydatów

§ 9

1.    Na selekcję końcową składa się sprawdzian pisemny i rozmowa kwalifikacyjna lub sama rozmowa kwalifikacyjna.

2.    Decyzję o formie przeprowadzenia selekcji końcowej kandydatów podejmuje Komisja Rekrutacyjna.

3.    Sprawdzian pisemny polega na sprawdzeniu wiadomości kandydata z wiedzy o samorządzie terytorialnym i z zagadnień realizowanych na stanowisku, na które odbywa się nabór.

4.    Sprawdzian pisemny przygotowywany jest przez Komisję Rekrutacyjną.

5.    Celem sprawdzianu pisemnego jest wyłonienie 5 kandydatów, którzy wykazali się największą wiedzą z zakresu samorządu terytorialnego i z zagadnień realizowanych na stanowisku, na które odbywa się nabór. 

6.    Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem  i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji.

7.    Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zapoznać się z:

a)         predyspozycjami i umiejętnościami kandydata gwarantującymi prawidłowe wykonywanie                                         powierzonych obowiązków,

b)         posiadaną wiedzą na temat jednostki samorządu terytorialnego, w której ubiega się   o stanowisko,

c)         obowiązkami i zakresem odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez                      kandydata,

d)         celami zawodowymi kandydata.

8.       Rozmowę kwalifikacyjną  przeprowadza Komisja Rekrutacyjna.

9.    Członkowie Komisji Rekrutacyjnej po przeprowadzonej rozmowie z kandydatem dokonują indywidualnej oceny jego przygotowania do wykonywania zadań na danym stanowisku.

 IX. Zakończenie naboru na  stanowisko urzędnicze

§ 10

1.       Po zakończeniu procedury naboru sporządza się protokół.

2.       Protokół zawiera:

a)    określenie stanowiska, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według poziomu spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,

b)    liczbę nadesłanych ofert kandydatów na stanowisko, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne,

c)    informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,

d)    uzasadnienie dokonanego wyboru,

e)    skład komisji przeprowadzającej nabór.

X. Informacja o wyniku naboru

§ 11

1.    Niezwłocznie po przeprowadzonym nabor